Spoedverzoek aan Eerste Kamer m.b.t. Hyperscale Datacenter

datacenter 1.png

ChristenUnie Zeewolde heeft vandaag een spoedverzoek ingediend bij alle leden van de Eerste Kamer om op 22 maart in te stemmen met motie 35.925 XIV, K waarin de regering gevraagd wordt haar publiekrechtelijke bevoegdheden aan te wenden om de uitvoering van het bestemmingsplan dat in vestiging van een hyperscale datacenter in Zeewolde voorziet op te schorten in het algemeen belang, totdat er een complete Nationale omgevingsvisie ligt overeenkomstig het voorbereidingsbesluit dat het kabinet genomen heeft.

Dit verzoek is ingediend omdat dit in het grootste belang is van de burgers van Zeewolde. De verkiezingsuitslag van afgelopen week heeft de samenstelling van voor- en tegenstanders van de komst van een hyperscale datacenter in de gemeenteraad zodanig veranderd, dat dit geïnterpreteerd kan worden als een duidelijk signaal van de bevolking.

In ons verkiezingsprogramma staat dat wij geen hyperscale datacenter willen en dat burgerparticipatie, zeker bij grote ontwikkelingen, uitermate belangrijk is. Dit heeft onvoldoende plaatsgevonden. Daarom is dit spoedverzoek ingediend.

Reacties op 'Spoedverzoek aan Eerste Kamer m.b.t. Hyperscale Datacenter'