Thijs van Daalen wordt wethouder van Houten

houtenluchtdonderdag 09 oktober 2008

Een week geleden is de ChristenUnie toegetreden tot het college van Gedeputeerde Staten van de provincie Utrecht. Een van de nieuwe gedeputeerden was wethouder in de gemeente Houten. De vacature die daardoor ontstaan is, zal worden ingevuld door Thijs van Daalen, voormalig wethouder van de gemeente Zeewolde.

Houten ligt op enige kilometers ten zuiden van Utrecht. Het oude dorp heeft sinds 1980 een behoorlijke groeispurt gemaakt tot nu ca. 50.000 inwoners. Naast de stadskern maken drie landelijke dorpskernen (Schalkwijk, 't Goy en Tull en 't Waal) deel uit van de gemeente.

Thijs van Daalen (58) heeft ruime ervaring als bestuurder in de profit en non-profit sector. Hij was 8 jaar lid van de provinciale staten van Flevoland. Behartigde daar de portefeuilles Algemene Zaken, Water, Milieu Verkeer en Vervoer, en was voorzitter van commissie Samenleving. In dezelfde periode was hij ook bestuurslid van de Rabobank Flevoland. Tot januari 2008 was hij wethouder in de gemeente Zeewolde met als portefeuilles WMO, sociale zaken, volksgezondheid, jeugd en jongeren en ouderenbeleid. Vanuit die positie  was hij actief als Bestuurslid van een aantal intergemeentelijke organen, zoals de GGD en een Intergemeentelijke Sociale Dienst. Hij was actief betrokken bij de totstandkoming van de ChristenUnie en was de eerste voorzitter van de partij.

Thijs van Daalen krijgt in Houten de portefeuilles Sociale Zaken, Milieu, Centrumontwikkeling (inclusief spoorverdubbeling) en regionale contacten.

Als fractie en bestuur zijn we blij dat Thijs voorgedragen is voor deze positie en we wensen hem alle succes toe.